Bank Spółdzielczy w Dzierżoniowie jest w 100% polskim Bankiem, obecnym na lokalnym rynku finansowym od 70 lat. Powstał z inicjatywy ludności polskiej przybywającej na ziemię dzierżoniowską po roku 1945.
Centrala Banku znajduje się w Dzierżoniowie przy ulicy Daszyńskiego 24. Sieć placówek Banku obejmuje: Oddział w Bielawie przy ulicy Piłsudskiego 74, Oddział w Piławie Górnej przy ulicy Kościuszki 2 oraz Filię w Pieszycach przy ulicy Kościuszki 3.
Bank od początków swojej działalności tworzy swoją ofertę z myślą o mieszkańcach i przedsiębiorcach Powiatu Dzierżoniowskiego. Posiada nowoczesną ofertę produktową skierowaną do szerokiego grona odbiorców: osób fizycznych, przedsiębiorców, rolników oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Propozycja Banku obejmuje:
- szeroką ofertę kont osobistych,
- konta bieżące dla biznesu dopasowane do potrzeb różnych rodzajów działalności,
- nowoczesną i funkcjonalną bankowość elektroniczną i mobilną,
- płatności mobilne- wszystkie obecne w Polsce: BLIK, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, FitbitPay,
- karty płatnicze i kredytowe systemu VISA i MasterCard,
- rozliczenia walutowe, w tym sprzedaż i kupno walut on line oraz karty walutowe,
- atrakcyjną ofertę kredytów gotówkowych, konsolidacyjnych oraz pożyczek hipotecznych,
- kredyty na cele mieszkaniowe elastycznie dopasowane do potrzeb,
- bogatą ofertę kredytów obrotowych i inwestycyjnych dla biznesu i rolnictwa,
- leasing oraz factoring,
- ubezpieczenia majątkowe i na życie,
- bezprowizyjne wpłatomaty,
- sieć ponad 4000 bezprowizyjnych bankomatów w całej Polsce.
Bank posiada Centralę w Dzierżoniowie co oznacza, że wszystkie decyzje dotyczące oferty Banku jak i spraw Klientów podejmowane są w Dzierżoniowie. Dzięki temu Bank jest w stanie szybko zareagować na potrzeby i oczekiwania Klientów, a Klienci mają pewność, że traktowani są indywidualnie i ze zrozumieniem. Posiadanie centrum decyzyjnego blisko odbiorców usług determinuje większą, od innych banków, moralną odpowiedzialność przed konkretnym, a nie anonimowym otoczeniem.
Bank intensywnie rozwija się, prowadzi systematyczne inwestycje mające na celu poprawę komfortu obsługi Klientów. Jako jedyny bank w Dzierżoniowie posiada parking dla Klientów z 52 miejscami parkingowymi. Dbając o wygodę Przedsiębiorców, w Centrali Banku wydzielono salę obsługi wraz z kasami dedykowanymi tylko dla biznesu oraz komfortowe, zapewniające dyskrecje i wygodę biura obsługi kredytowej. W październiku 2009 roku Bank oddał do dyspozycji Klientów Oddział w Piławie Górnej przy ulicy Kościuszki 3. W 2019 roku Centrala oraz Oddział w Bielawie wyposażono w bankomaty z funkcją wpłatomatu.
O rozwoju Banku świadczy także ustawiczny wzrost zatrudnienia. Na koniec 2006 roku Bank zatrudniał 39 osób, na koniec 2007 roku 45 osób, na koniec 2008 pracowało w Banku już 49 osób, aktualnie zatrudnionych jest 53 osoby. Bank dba o profesjonalizm i jakość kadr poprzez ustawiczne szkolenia oraz systematyczne badania jakości obsługi metodą mystery shopping.
Bank działa na rzecz rozwoju lokalnej społeczności. Aktywnie włącza się lub inicjuje działania zwiększające wiedzę finansową i świadomość ekonomiczną różnych grup wiekowych i zawodowych. Od 2010 roku wspiera organizację Powiatowego Konkursu Przedsiębiorczości. Bank współpracuje ze szkołami ponadgimnazjalnymi w ramach lekcji przedsiębiorczości. Wspiera działania podejmowane na rzecz dzieci i młodzieży, związane z wyrównywaniem szans dzieci z różnych środowisk, wspiera drużyny sportowe.
Bank w całości sfinansował stalowo- drewnianą konstrukcję pierwszej powojennej platformy widokowej w Górach Sowich na szczycie Kociego Grzbietu, której inicjatorem było Stowarzyszenie Wielka Sowa. Bank refinansował zakup porcelanowej filiżanki z ręcznie malowaną panoramą Dzierżoniowa z początku XIX wieku, która jest eksponatem w Miejskim Muzeum w Dzierżoniowie. Ponadto w Muzeum Miejskim znajduje się starodruk autorstwa Alberta Zimmermanna V tom „Przyczynków do opisania Śląska" pt. „Opis wsi powiatu Dzierżoniowskiego", który również został sfinansowany przez Bank.
Bank zrzeszony jest w Spółdzielczej Grupie Bankowe oraz jest uczestnikiem Spółdzielczego Systemu Ochrony. Bank od lat jest członkiem Krajowego Związku Banków Spółdzielczych oraz Związku Banków Polskich.
Formularze reklamacji dostępne jako załączniki poniżej.
I. Zasady Ładu Korporacyjnego
II. Polityka informacyjna
III. Ujawnienie informacji w zakresie MREL
Zasady składania i rozpatrywania reklamacji
Skrócenie terminu rozpatrywania niektórych reklamacji
- Formularz reklamacji
- Formularz reklamacji transakcji dokonanej kartą
- Formularz reklamacji ubezpieczeń
Wdrożyliśmy zalecenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów.
Wprowadzona procedura dedykowana jest w szczególności:
- obecnym lub byłym pracownikom,
- współpracownikom,
- kandydatom do pracy,
- stażystom,
- dostawcom,
- kontrahentom,
- członkom organów Banku.
Zgłaszane informacje o danym naruszeniu muszą być związane jedynie z pracą na rzecz Banku
(np. zatrudnienie, pełnienie funkcji, wykonywanie usług, dokonywanie zakupów itp.)
Naruszenia prawa, które mogą być zgłaszane w ramach tej procedury:
- korupcja,
- zamówienia publiczne,
- usługi, produkty i rynki finansowe,
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami,
- bezpieczeństwo transportu,
- ochrona środowiska,
- zdrowie publiczne,
- ochrona konsumentów,
- ochrona prywatności i danych osobowych,
- bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych, inne nieprawidłowości,
Zgłoszenie powinno zawierać:
- przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie,
- opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość),
- przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie danych do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.
Zgłoszenia należy kierować:
- pisemnie na adres Centrali Banku w dwóch kopertach, z których zewnętrzna jest adresowana do Banku a wewnętrzna opisana „Zgłoszenie naruszenia – Sygnalista”
- ustnie podczas spotkania z Kierownikiem Zespołu Biura Zarządu.
Bank Spółdzielczy w Dzierżoniowie jest w 100% polskim Bankiem, obecnym na lokalnym rynku finansowym od 70 lat. Powstał z inicjatywy ludności polskiej przybywającej na ziemię dzierżoniowską po roku 1945.
Centrala Banku znajduje się w Dzierżoniowie przy ulicy Daszyńskiego 24. Sieć placówek Banku obejmuje: Oddział w Dzierżoniowie na osiedlu Złotym 9H, Oddział w Bielawie przy ulicy Piłsudskiego 74, Oddział w Piławie Górnej przy ulicy Kościuszki 2 oraz Filię w Pieszycach przy ulicy Kościuszki 3.
Bank od początków swojej działalności tworzy swoją ofertę z myślą o mieszkańcach i przedsiębiorcach Powiatu Dzierżoniowskiego. Posiada nowoczesną ofertę produktową skierowaną do szerokiego grona odbiorców: osób fizycznych, przedsiębiorców, rolników oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Propozycja Banku obejmuje:
- szeroką ofertę kont osobistych,
- konta bieżące dla biznesu dopasowane do potrzeb różnych rodzajów działalności,
- nowoczesną i funkcjonalną bankowość elektroniczną i mobilną,
- płatności mobilne- wszystkie obecne w Polsce: BLIK, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, FitbitPay,
- karty płatnicze i kredytowe systemu VISA i MasterCard,
- rozliczenia walutowe, w tym sprzedaż i kupno walut on line oraz karty walutowe,
- atrakcyjną ofertę kredytów gotówkowych, konsolidacyjnych oraz pożyczek hipotecznych,
- kredyty na cele mieszkaniowe elastycznie dopasowane do potrzeb,
- bogatą ofertę kredytów obrotowych i inwestycyjnych dla biznesu i rolnictwa,
- leasing oraz factoring,
- ubezpieczenia majątkowe i na życie,
- bezprowizyjne wpłatomaty,
- sieć ponad 4000 bezprowizyjnych bankomatów w całej Polsce.
Bank posiada Centralę w Dzierżoniowie co oznacza, że wszystkie decyzje dotyczące oferty Banku jak i spraw Klientów podejmowane są w Dzierżoniowie. Dzięki temu Bank jest w stanie szybko zareagować na potrzeby i oczekiwania Klientów, a Klienci mają pewność, że traktowani są indywidualnie i ze zrozumieniem. Posiadanie centrum decyzyjnego blisko odbiorców usług determinuje większą, od innych banków, moralną odpowiedzialność przed konkretnym, a nie anonimowym otoczeniem.
Bank intensywnie rozwija się, prowadzi systematyczne inwestycje mające na celu poprawę komfortu obsługi Klientów. Jako jedyny bank w Dzierżoniowie posiada parking dla Klientów z 52 miejscami parkingowymi. Dbając o wygodę Przedsiębiorców, w Centrali Banku wydzielono salę obsługi wraz z kasami dedykowanymi tylko dla biznesu oraz komfortowe, zapewniające dyskrecje i wygodę biura obsługi kredytowej. W październiku 2009 roku Bank oddał do dyspozycji Klientów Oddział w Piławie Górnej przy ulicy Kościuszki 3, we wrześniu 2014 roku otworzył Oddział w Dzierżoniowie os. Złote 9H. W 2019 roku Centrala oraz Oddział w Bielawie wyposażono w bankomaty z funkcją wpłatomatu.
O rozwoju Banku świadczy także ustawiczny wzrost zatrudnienia. Na koniec 2006 roku Bank zatrudniał 39 osób, na koniec 2007 roku 45 osób, na koniec 2008 pracowało w Banku już 49 osób, aktualnie zatrudnionych jest 53 osoby. Bank dba o profesjonalizm i jakość kadr poprzez ustawiczne szkolenia oraz systematyczne badania jakości obsługi metodą mystery shopping.
Bank działa na rzecz rozwoju lokalnej społeczności. Aktywnie włącza się lub inicjuje działania zwiększające wiedzę finansową i świadomość ekonomiczną różnych grup wiekowych i zawodowych. Od 2010 roku wspiera organizację Powiatowego Konkursu Przedsiębiorczości. Bank współpracuje ze szkołami ponadgimnazjalnymi w ramach lekcji przedsiębiorczości. Wspiera działania podejmowane na rzecz dzieci i młodzieży, związane z wyrównywaniem szans dzieci z różnych środowisk, wspiera drużyny sportowe.
Bank w całości sfinansował stalowo- drewnianą konstrukcję pierwszej powojennej platformy widokowej w Górach Sowich na szczycie Kociego Grzbietu, której inicjatorem było Stowarzyszenie Wielka Sowa. Bank refinansował zakup porcelanowej filiżanki z ręcznie malowaną panoramą Dzierżoniowa z początku XIZX wieku, która jest eksponatem w Miejskim Muzeum w Dzierżoniowie. Ponadto w Muzeum Miejskim znajduje się starodruk autorstwa Alberta Zimmermanna V tom „Przyczynków do opisania Śląska" pt. „Opis wsi powiatu Dzierżoniowskiego", który również został sfinansowany przez Bank.
Bank zrzeszony jest w Spółdzielczej Grupie Bankowe oraz jest uczestnikiem Spółdzielczego Systemu Ochrony. Bank od lat jest członkiem Krajowego Związku Banków Spółdzielczych oraz Związku Banków Polskich.