I. Zasady Ładu Korporacyjnego
II. Polityka informacyjna
III. Ujawnienie informacji w zakresie MREL
Zasady składania i rozpatrywania reklamacji
Skrócenie terminu rozpatrywania niektórych reklamacji
- Formularz reklamacji
- Formularz reklamacji transakcji dokonanej kartą
- Formularz reklamacji ubezpieczeń
Wdrożyliśmy zalecenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów.
Wprowadzona procedura dedykowana jest w szczególności:
- obecnym lub byłym pracownikom,
- współpracownikom,
- kandydatom do pracy,
- stażystom,
- dostawcom,
- kontrahentom,
- członkom organów Banku.
Zgłaszane informacje o danym naruszeniu muszą być związane jedynie z pracą na rzecz Banku
(np. zatrudnienie, pełnienie funkcji, wykonywanie usług, dokonywanie zakupów itp.)
Naruszenia prawa, które mogą być zgłaszane w ramach tej procedury:
- korupcja,
- zamówienia publiczne,
- usługi, produkty i rynki finansowe,
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami,
- bezpieczeństwo transportu,
- ochrona środowiska,
- zdrowie publiczne,
- ochrona konsumentów,
- ochrona prywatności i danych osobowych,
- bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych, inne nieprawidłowości,
Zgłoszenie powinno zawierać:
- przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie,
- opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość),
- przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie danych do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.
Zgłoszenia należy kierować:
- pisemnie na adres Centrali Banku w dwóch kopertach, z których zewnętrzna jest adresowana do Banku a wewnętrzna opisana „Zgłoszenie naruszenia – Sygnalista”
- ustnie podczas spotkania z Kierownikiem Zespołu Biura Zarządu.